Tuesday, January 17, 2012

Gamophobia

你总是还没开始奋斗就打定输盘。
一次又一次,我尝试开导你,说服你。
可是得到你负面的情绪和力量总会让我觉得一次比一次力不从心。
别人对你的看法比向我了解真相来得重要吗?
别人说的话就是你的结论了吗?
这种实验方法就好像在说,
3个男人喜欢吃草莓味的雪糕也代表每个男人都喜欢吃草莓位的雪糕,是这样吗?

现在我选择不去和你顶撞,因为你总会使用最强的mana,
那个威力太大了,总是会受重伤。
你以为我能自然痊愈,我也以为这样,
但黑夜来临,那个犹如日本的忍影使者杀手就会有意无意地来捅几刀。
 可恶啊!为什么不干脆暗杀呢?喜欢玩虐待吗?

后母曾问我:要结婚了,怕吗?

我说:怕。

她再问:怕什么?怕做家务吗?

我说:不是,是怕如果吵架了,没有地方躲起来。

我以为,结婚了,会有一种找到靠岸的感觉。
难道是我一厢情愿的错觉?

 这样吧,我说的话既然没有威力,那希望你能从这巨人的文字中,至少找到共鸣。

Always turn a negative situation into a positive situation.

I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying.


I never looked at the consequences of missing a big shot... when you think about the consequences you always think of a negative result.


I've always believed that if you put in the work, the results will come.


I've failed over and over and over again in my life and that is why I succeed.


I've missed more than 9000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed.


I've never been afraid to fail.


If you accept the expectations of others, especially negative ones, then you never will change the outcome.


If you're trying to achieve, there will be roadblocks. I've had them; everybody has had them. But obstacles don't have to stop you. If you run into a wall, don't turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it.
 
- Michael Jordan -

No comments: